Eerste reisverslag uit Ubud in Bali.

28 augustus 2010 - Ubud, Indonesië

Beste sponsoren, vrienden, kennissen en alle andere lezers van mijn blog.

Vorige week zaterdag ben ik vertrokken uit Nederland en heb 4 nachten doorgebracht in Kuala Lumpur in Maleisie. Erg leuke stad en heb daar leuke dingen gedaan. Het hoogtepunt was toch wel naar de verbindingsbrug te gaan van de Petronas torens. Jullie weten misschien wel:de tweeling torens zoals ze ook wel genoemd worden. Erg leuk om daar even rond te hebben gelopen.

Donderdag de 26ste ben ik doorgereisd naar Indonesie. Op het vliegveld van Kuala Lumpur ontmoette ik Hetty Winkel; een vriendin waarmee ik op de lagere school heb gezeten.  Wij hadden elkaar al 45 jaar niet meer ontmoet....hmm klinkt wel erg lang geleden. Maar goed, zij is ook verliefd geworden op het prachtige eiland Bali, en toen ze hoorde dat ik daar naar toe ging, zij zei: leuk, dan ga ik met je mee.

Hardstikke leuk, en zo reizen wij samen voor een aantal weken over Bali, om de kinderen weer te bezoeken. Vrijdag hebben wij Emma en Jan ontmoet, zij zijn Balinezen die voor het gemak maar een Nederlandse naam gebruiken. Wij sponsoren hun zoon Rio.

Ze waren erg blij om ons te zien, en na de begroeting stelde ik voor om naar de school van Rio te gaan, om te kijken waar en of hij wel op school zat. Dat was erg leuk, omdat toen wij aankwamen het speelkwartier begon. Dus alle kinderen naar buiten, en iedereen was wel erg benieuwd wat wij kwamen doen. Ze verdrongen zich voor de camera om ook maar op de foto/film te komen. Hebben leuke foto's gemaakt en hebben ook een stukje kunnen filmen.

Vandaag zijn wij aangekomen in Ubud, hier hebben wij nog geen sponsor kinderen, dat komt weer als wij woensdag naar Lovina afreizen.

Wat wij hier wel hebben gedaan is ook wel leuk om te vertellen. Elk jaar als ik een aantal dagen in Ubud ben loop ik over een straat met onder je voeten allemaal teksten van mensen, bedrijven en organisaties. Liep mij er al jaren over te verbazen hoe al die mensen aan zo'n grote steen kwamen, want het leek mij ook wel eens leuk om ook op zo'n steen te staan. Toen wij weer door die straat liepen kwamen wij erachter dat ze druk waren met het maken van nieuwe tegels, en voor een klein bedrag kon je daar je eigen tekst in laten zetten. Dat hebben wij gedaan met de tekst van ons scholingsproject. Er was nog een beetje ruimte over, en toen vroegen zij {de makers} of ik mijn handafdruk erin wilde zetten. Nou dat heb ik natuurlijk gedaan. De volgende keer laat ik daar ook wat foto's van zien.

Ik moet zeggen dat het reizen hier op Bali nog erg leuk en goedkoop is, en dat Hetty en ik het hier goed naar ons zin hebben.

Tot zover het eerste verslag. Hartelijke groet ook van Hetty,

Tjeerd

1. Hans en Henny:
    28 augustus 2010
    Hallo Tjeerd, bedankt voor je eerst reisverslag en we hopen dat alles goed verloopt. We zijn benieuwd naar je foto's verder wensen we je nog een hele fijne vakantie. Ik hoor wel als je
    het geld nodig hebt. Ook de groeten aan Hetty
  2. Olga:
    29 augustus 2010
    Hallo Tjeerd en Hetty.

Ik ben blij dat jullie goed zijn aan gekomen je eerste verslag gelezen, een fijn vakantir[heel druk] ik zal het aan moeder laten lezen liefs Olga ook voor Hetty.
  3. pieter:
    30 augustus 2010
    Eyy pa,

Leuk je eerste verslag te hebben gelezen! Maak er wat van daar!

P,N en L
  4. André:
    30 augustus 2010
    Hey Tjeerd,

Goed om te lezen dat het goed gaat. Ook leuk dat Hetty zo enthousiast is over Bali. Ik ben erg benieuwd naar de foto's en de reacties van de kinderen als je hen weer komt bezoeken.
    Succes met alle administratieve handelingen en geniet van je vakantie.
    Groet, André
  5. Wilma:
    31 augustus 2010
    Hoi Tjeerd,
    wat leuk dat je belde zodat ik jou en ook Emma en Jan kon spreken. Superleuk!!
    In mijn beleving was ik weer even op het strand van Seminyak.
    Ik ga binnenkort weer naar Bali.
    Liefs van Wilma
  6. Dia van Veen:
    31 augustus 2010
    Hoi Tjeerd! Leuk om je verslag te lezen en wat leuk ook van die handafdruk in de steen met de naam van het scholingsprojekt erop! Hoop dat jullie nog een fijne tijd hebben en ben benieuwd naar het volgende verslag hoor! Leuk om te lezen! Groetjes Dia
  7. Jitsel:
    3 september 2010
    hi broertje ,heerlijk dat je zo geniet , en voor een uitgebreide brief ,moet je naar je e-mail
    liefs en groeten van ons .
    Jitsel