2de reisverslag uit Lovina

4 september 2010 - Lovina, Indonesië

Hallo lieve lieve mensen,

Hier ons tweede reisverslag uit Lovina in het noorden van Bali.

Hier hebben wij de meeste kinderen zitten die door onze stichting worden gesponsord. Vorig jaar zijn we begonnen met 8 kinderen op 1 school. De scholen hebben op Bali allemaal nummers en de school die we sponsoren is school 2. We hebben op deze school nu 11 kinderen die we sponsoren, en drie van de 7 kinderen van vorig jaar zijn naar de junior high school gegaan. Dus dat betekent dat we er daar 6 nieuwe kinderen bij hebben. Het was erg leuk om weer op deze school te zijn, omdat herkenning van de leraren ook fijn is. Al met al zal ik een lang verhaal iets korten maken door jullie te vertellen dat we nu in Lovina 21 kinderens sponsoren op de lagere school, en 5 op de junior high en 1 meisje op de senior high. Op vrijdag hebben we de meeste kinderen kunnen inschrijven, en vandaag {zaterdag} hebben we ook de meeste ouders van de kinderen ontmoet. Omdat we toch tegen een taalbarriere aanliepen, heb ik mijn zwager Nouval bereid gevonden om een brief die wij hier hebben opgesteld met uitleg wat de stichting doet,  te vertalen in het Bahasa. Dit maakte het voor ons een stuk makkelijker om uit te leggen waar de stichting voor staat.

Je kunt je misschien een beetje voorstellen wat er gebeurt als bijna alle ouders van de kinderen aanwezig zijn in een klaslokaal met allemaal joelende en giegelende kinderen voor de ramen, en niet te vergeten de tempratuur van ongeveer 32 graden. Het was dus echt zweten. Wij sponsoren nu op 3 scholen in de omgeving van Kalibukbuk. Kan jullie vertellen dat hulp zoals wij die geven hard nodig is. Het zijn allemaal erg dankbare mensen, en we hebben ze uitgelegd dat we zonder de sponsoren uit Nederland niet de mogelijkheid zouden hebben om deze hulp te geven. Hun dank moesten wij ook doorgeven aan de sponsoren, dus hierbij.

Vandaag hebben we ook de kinderen kunnen ontmoeten die dit jaar naar de junior high zijn gegaan. Ze zijn door Komang {onze vertrouwensman in Lovina} uitgenodigd bij hem thuis om ons te ontmoeten. We hebben van allemaal foto's kunnen nemen, waarvan we er zo spoedig mogelijk een aantal op deze site zullen zetten. We hadden wat problemen met het verkleinen van de foto's, maar dat is opgelost.

We zijn erg blij met de sponsoring van een school uit Mijdrect, die aan heeft gegeven ook een kind te willen gaan ondersteunen.  Als ik weer in Mijdrecht ben ga ik op deze school het een en ander uitleggen. Ben blij dat Hetty is meegereisd om alles goed in het systeem te zetten, en het is ook erg gezellig om samen over Bali te rennen. Nou ja rennen, daar is het te warm voor.

Er zijn nog een aantal kinderen in Padangbay die we mogen inschrijven en dan gaan we echt vakantie vieren.

Vanuit een klammig en warm Bali, groeten wij jullie hartelijk.

Tjeerd en Hetty.

1. Ma winkel:
    5 september 2010
    tleerd een mooi verhaal ik kijk uit naar de fotó's
    fijne tijd samen
    goetjes hetty's mam
  2. wilma wortel:
    5 september 2010
    Hallo Tjeerd en Hetty,
    Wat moet dat een geweldig gevoel zijn om zoveel kinderen een betere toekomst te geven door ze in te schrijven op een school !!
    Heel leuk om te lezen,je ziet het zo voor je.
    Ook leuk van die naam in die tegel en die handafdruk.
    Wat een indrukken zullen jullie op doen.!!
    Hele fijne tijd en veel groetjes vanuit hilversum. Wilma.
  3. André:
    Dag Tjeerd en Hetty,

Super om te lezen dat we deze kinderen allemaal kunnen helpen, daar doen we het tenslotte allemaal voor.
    Nog veel plezier daar.
    Groet, André
  4. Niko:
    Hoi Tjeerd & Hetty,
    Mooi werk zeg! Geweldig dat je daar zoveel mensen blij mee maakt.
    Heel veel succes en plezier nog!
  5. Olga:
    Lieve Tjeerd en Hetty.

Gelukig gaat alles goed ook hier.
    Ik ben blij dat jullie zoveel voor deze kinderen doen nog een paar weken en dan ben je er weer, ik hoop dat jullie er nog even tyd hebben voor iets anders dit laat ik moeder weer lezen.
    veel liefs voor jullie beiden Olga.
  6. Fenny:
    8 september 2010
    Wat prachtig om zo iets moois voor die kinderen te kunnen doen! Veel succes verder!
    Fenny