Padangbai, white sand beach en meer....

28 augustus 2013 - Padang Bay, Indonesië

De sfeer in Padangbai is  weer heel anders dan in  Ubud. Het is een kleine plaats aan de oostkust. Vanaf hier kun je met de boot naar Lombok, en naar de Gili's, drie kleine eilandjes voor de kust van Lombok. Het is dan ook een komen en gaan van boten, de grote, langzame ferry's met passagiers, maar met name ook veel vrachtverkeer. En de vele fast boats, die je - tegen een aanzienlijk hoger tarief natuurlijk - in 1,5 uur naar één van de Gili eilanden brengt. Dat doen wij donderdag, maar eerst nog ons werk voor de stichting hier. Na aankomst was onze eerste gang naar Pasir Putih, ofwel white sand beach. Een idyllisch plekje, met een klein strandje in een mooie baai,  grote golven, en een paar eenvoudige warungs waar je overheerlijk kunt eten (verse vis b.v.) en vruchtensapjes drinken (vers natuurlijk). Het mooie strand is wel wat lastig te bereiken, alleen te voet over een moeilijk begaanbaar pad. Op white sand beach treffen wij de meeste ouders, wiens kinderen hier in Padangbai worden gesponsord. Ze werken in de warungs en verkopen sarongs en kokosnoten op het strand. Niet echt een vetpot. We werden allerhartelijkst begroet; men wist wel dat we zouden komen, maar niet precies wanneer, dus het was toch een beetje een verrassing. We maakten afspraken om de volgende dag de kinderen te zien, de foto's te maken en de formulieren in te nemen. Vervolgens naar het postkantoor om de brieven naar de sponsors van de kinderen uit Lovina en Pancasari te verzenden. Dat was nog een heel karwei, want op elke brief moesten vier postzegels worden geplakt, en dat dus ongeveer 80x! Alle sponsors opgelet: het duurt wel even, maar jullie krijgen als het goed is over een dag of tien post uit Bali.
De volgende dag zagen we dus alle (11) kinderen, en werden de foto's gemaakt, shirtjes uitgedeeld, en geld overhandigd. Daarna lekker lunchen bij de moeder van één van onze sponsorkinderen op white sand beach.. Daar ook nog een aantal shirts uitgedeeld van garage Rovemij in Mijdrecht, zwart met flashy opdruk: dat viel zeer in de smaak, zie ook de foto. Ook konden we nog iemand gelukkig maken met wat extra geld voor medische kosten. Bij deze vrouw was onlangs diabetes geconstateerd, en ze had geen geld om naar een goede dokter te gaan. We konden haar helpen, dankzij één van onze sponsors, die jaarlijkse een bedrag doneert om in te zetten voor dergelijke ''nood''gevallen. Nog een laatste gang naar de fotozaak voor het ontwikkelen van de foto's en het afwikkelen van de post voor de sponsors van deze 11 kinderen in Padangbai, en het werk voor de stichting zit er bijna op. Nog twee kinderen in de omgeving van Denpasar, die we zullen bezoeken als we daar in de buurt zijn, en dan is alles gedaan. Alleen het uploaden van de foto's en overige informatie op de persoonlijke webpagina van de sponsors zal moeten wachten tot we thuis zijn, want de internetverbinding hier is gewoon te traag. Donderdag (morgen) naar Gili Air, en dan door naar Flores. Bij deze bedanken we nogmaals al onze sponsors, want zonder jullie zouden we dit niet kunnen doen!

1. Pieter:
    28 augustus 2013
    Druk druk nog steeds, goed dat jullie nu bijna alles weer hebben bezocht, nog even zo doorgaan en je kan een 3tal maanden vullen met alleen werk :)

Zet m op en geniet ervan!

Pieter
  2. Jitske:
    28 augustus 2013
    wat een druk programma, volgens mij zijn jullie nu wel echt aan vakantie toe, welverdiend!!!!
    gr jitske
  3. Hans:
    28 augustus 2013
    Wat een werk hebben jullie weer verzet! Geweldig.
    Ik hoop dat ik je volgend jaar kan helpen
    Nu weer wat rust kunnen nemen veel plezier
    Groetjes H & H