Tweede reisverslag augustus 2016

26 augustus 2016 - Lovina, Indonesië

Na mijn bezoek aan Pancasari op vrijdag de 19de heb ik het weekend gebruikt om alle data (foto's en formulieren) van de kinderen te verwerken. Op maandag de 22ste heb ik weer 2 scholen kunnen bezoeken. Eerst met Komang naar SD2 in Kalibukbuk.  De scholen weten wanneer we komen, en hoe ze zich daarop moeten voorbereiden. Meestal gaat dat ook prima, maar ja, het blijft Bali, en soms gaat het niet zoals afgesproken. Dat was dus het geval op deze school. Om half negen waren er nog maar 3 ouders gearriveerd (van 11 kinderen die hier worden gesponsord) en om negen uur vertelde ik het hoofd van de school dat ik alleen het geld zou betalen voor die kinderen waarvan de ouders aanwezig waren. (Dat was een grapje natuurlijk, maar dat wist zij niet). Toen ging ze toch maar even bellen en tien minuten later waren alle ouders er en konden we beginnen met ons gesprek. Het sponsorgeld wordt altijd overhandigd in het bijzijn van de ouders en de kinderen, zodat daar geen misverstanden over kunnen ontstaan.

Na deze ontmoeting gingen wij naar SD 4 Kalibukbuk,  waar de stichting nog maar 3 kinderen sponsort. Hier heb ik nog 2 meisjes en 1 jongen kunnen aannemen. Voor de meisjes heb ik ook alweer een sponsor gevonden. Hartelijk welkom Thomas en Fenneke Groenbroek en Gertie Pinxteren. Voor de jongeman zoek ik nog een sponsor, maar dat komt goed.........  Ook hier weer blije gezichten, zodat we met een goed gevoel weer naar het hotel gingen. Even lekker gezwommen en uitgerust, want het is hier wel ERG warm.

Op dinsdag weer 2 scholen bezocht te weten: SD1 Kalibukbuk en SD1 Anturan. Op de laatste school hoorde ik dat er een sponsormeisje verhuisd is, maar na overleg met haar sponsor nemen we hiervoor een ander meisje aan die sponsoring erg goed kan gebruiken. Al met al weer een productief dagje. Nu ben  ik druk bezig om alle foto's die ik van de kids gemaakt heb, in de enveloppen te doen die ik vanuit Padangbay ga versturen.  Je zou zeggen dat het niets uit maakt waar ik de brieven op de post doe, maar dat is hier op Bali net iets anders. In Padangbay is het goedkoper.

Woensdag en donderdag nog 2 scholen bezoeken en op zaterdag komen alle junioren/senioren naar het huis van Komang . Wordt vast erg gezellig.

Voor nu,

Salaam, Tjeerd

En niet onbelangrijk om te vermelden, Hetty komt dinsdag toch naar Bali!!

En daar ben ik erg blij mee!!

1. Sjouk:
    26 augustus 2016
    Leuk en dat Hetty ook komt is natuurlijk veel leuker. Liefs Sjouk.
  2. Andre en Joke:
    26 augustus 2016
    Hoi Tjeerd, we zijn erg benieuwd hoor. Leuk dat Hetty langs komt. Veel succes!
  3. José:
    26 augustus 2016
    leuk om je verslagen te lezen. fijn dat Hetty naar Bali komt. lieve groet voor jullie beiden.
  4. Jitsel:
    Hoi Hoi Hoi lang leve de liefde xxx
  5. Hans:
    26 augustus 2016
    Weer een leuk verslag, waarin we weer kunnen zien dat het nodig dat je er elk jaar weer naar toe moet. Leuk dat Hetty komt om je bij te staan.
  6. Hetty:
    27 augustus 2016
    Ja ja, kon het toch niet laten . De derde keer dit jaar, moet toch niet gekker worden, dat noemen ze geloof ik Bali virus.
  7. Harm van Dijk:
    28 augustus 2016