laatste bericht uit sanur

21 september 2010 - Sanur, Indonesië

Lieve, lieve mensen,

Mijn vakantie zit er alweer bijna op. De tijd vliegt als je het naar je zin hebt, al moet ik eerlijk zeggen dat ik met mijn gedachten veel bij Hetty en haar familie was. Het is goed dat Hetty toch eerder naar huis is gegaan. Soms lopen dingen zo, en het is dan fijn dat we zo snel weer terug kunnen zijn in Nederland.

Al met al kunnen we terugkijken op een goede {werk} vakantie, en zeggen ' dat hebben we goed gedaan'. We hebben in de afgelopen weken 40 kinderen kunnen ontmoeten met hun vader en/of moeder. In Lovina hebben we nog steeds de meeste kinderen zitten die wij als stichting sponsoren. Deze plaats is in het noorden van Bali, en een erg arm gebied omdat het toerisme daar wat minder ontwikkeld is dan in het zuiden. We hebben daar nu ook 5 kinderen die voortgezet onderwijs volgen, waarvan 1 in de senior  high, en de andere 4 in de junior high.

Het was geweldig te ervaren hoe er op onze komst werd gereageerd. Natuurlijk met verbazing, maar daarna ook met veel dankbaarheid. De reacties van de kinderen vonden Hetty en ik toch wel het allerleukst. Gillende en joelende jongens en meisjes rond ons heen, en als ze dan ook nog doorkregen dat ze een presentje kregen, dan was het helemaal feest. “”How are you””, oefende ze dan ook hun Engels. In de laatste twee klassen van de lagere school krijgen ze al wat Engelse les.

10 kinderen worden nog door Arie en Jeanne aangeleverd; zij wonen wat achteraf, in de bergen, en daar heerst nog meer armoede. Arie en Jeanne zijn onze contactmensen in Lovina, die daar een hotel runnen met de naam "Chonos hotel".

Al met al dus een geweldige ervaring, en we hebben een goede tijd achter de rug. Er zijn zeker ook een aantal verbeterpunten naar voren gekomen, en daar gaan we het komende jaar aan werken.

Ik heb van mijn zoon Pieter begrepen dat de brieven met de foto's ook ontvangen zijn in Nederland, en voor diegene die nu denken, dat is vreemd, ik heb nog niets ontvangen: geen zorgen, jullie post komt nog. Een aantal enveloppen heb ik pas later kunnen posten.

Rest mij niets anders dan een ieder te bedanken, die op wat voor manier ook hebben laten weten dat ze een klein beetje met ons mee zijn gereisd. En natuurlijk dank aan een ieder die trouw onze weblog heeft gelezen.

Woensdag de 22ste land ik weer op Nederlandse bodem, en we zullen hoe dan ook elkaar weer gaan ontmoeten.

Hartelijke groet uit een erg nat maar warm Bali.

Tjeerd

1. Lida Wehrmeijer-Zaal:
    Hallo Tjeerd,

Jeetje dit bericht is net op tijd.
    Wil toch kwijt dat ik jullie reis gevolgd heb,en veel indruk op mij gemaakt heeft.
    Al dit moois wat jij (jullie) voor deze kindertjes betekenen diep respect. Tis ongelooflijk dat de reis er bijna op zit, maar prachtig om op terug te kijken. Spreek je vast in t Mijdrechtse, o ja de winkel is weg uit de Dorpstraat.verhuist naar Hofland, daar ben ik even niet nog thuis.lichamelijk wat klachten maar komt goed.
    Ik wens je n goede terug reis en tot ziens.

Grt. lida
  2. Ma winkel:
    21 september 2010
    Dank voor alles wat jullie op bali gedaan hebben
    groetjes hetty,s mam
  3. Simone:
    21 september 2010
    Ik heb het al gezegd jij (en Hetty) hebben heel goed werk verricht.
    Jullie mogen daar heel trots op zijn! Tjeerd goede reis terug en wij zien je snel.

Groet,
    Simone en de mannen
  4. Monika Pieternella-Simonse:
    26 september 2010
    Beste Tjeerd, op het moment dat jij met Hetty op Bali zat, was ik zelf ook op vakantie. De internetverbinding was daar niet optimaal, dus heb ik je reisverslagen pas bij thuiskomst gelezen. Er leuk om op deze manier het gevoel te hebben dat je het toch een beetje van dichtbij mee kan maken. De klapper op de vuurpijl voor ons was bij thuiskomst de envelop uit Bali met de foto en de brief! Wat een aangename verassing tussen al die blauwe enveloppen en rekeningen! Super goed werk! We hebben binnenkort wel weer even contact!

Groet, Vernon, Monika, Milan en Yelitza